3. Actioneaza ca si cum vrei sa te simti si nu mai simti Scuze pentru tine

Psihologii stiu de multi ani ca sentimentele (in sine) nu sunt inamicul. Este ceea ce alege sa faca cu aceste sentimente care pot avea fie un rezultat pozitiv, fie negativ.

De exemplu, s-ar putea sa te simti suparat pentru un incident din biroul tau, dar ti se pare in totalitate daca iti pierzi cumpatul, actionezi intr-un mod neprofesional din cauza emotiilor tale sau astepti ca furia sa scada pana cand vei reusi sa va ganditi la situatie in mod logic, rational si obiectiv inainte de a raspunde.

La fel se intampla si pentru starea noastra de spirit. Nimeni nu vrea sa se simta deprimat, dar daca decidem ca vrem sa ne simtim mai fericiti si mai buni despre noi insine, ne putem schimba gandirea intr-una mai pozitiva. Aceasta poate sa nu inlature depresia complet, dar cu siguranta poate merge mult pana ne ajuta sa ne simtim mai putin tristi.

Sa-ti para rau pentru tine te transforma intr-o victima, dar daca alegi sa fii un invingator, te indrumi sa fii o persoana mai fericita si mai echilibrata.

4. Obtineti miscare
Exercitiul este o stare de spirit excelenta – fiziologic si mental. Nu numai ca rezolvarea creste nivelul de endorfine (hormonii „simtiti-va bine”) in organism, dar va ajuta, de asemenea, sa faceti mai bine stresului si sa dormiti mai bine.

De fapt, cercetarile au aratat ca exercitarea in mod regulat poate fi la fel de eficienta sau chiar mai eficienta decat luarea unui antidepresiv. Acest lucru se datoreaza faptului ca lucrul stimuleaza hipocampul pentru a ne regla mai eficient dispozitia.