Bransarea unei locuinte – avize, etape si costuri pentru diferite zone ale tarii

Racordarea la reteaua electrica este o necesitate dar in acelasi timp o mare bataie de cap pentru cei care fac acest lucru pentru prima data. Pe langa eternele acte pe care trebuie sa le strangeti, exista o perioada minima de acceptare a dosarului vostru, intr-un final fiind necesar sa treceti prin anumite etape prestabilite pe care vom incerca sa le punctam cursiv in interiorul acestui articol.

Intr-o prima instanta, furnizorul local pentru care aplicati are obligatia de a va pune la dispozitie procedura necesara. Trebuie sa declarati zona de racordare si in termen de 15 zile puteti sa va bucurati de un raspuns la cererea inaintata. Bransarea la reteaua electrica, din momentul acceptarii cererii voastre, dureaza aproximativ 30 de zile, doar in cazul in care se necesita certificat de racordare aceste termen crescand pana la 60 de zile.

Cum obtin avizul de racordare?

Pentru a te racorda la orice retea de energie electrica locala, trebuie sa depui o cerere de racordare la sediul furnizorului local. Se specifica locul de consum, tipul instalatiilor la nivel de consum, alte cerinte personalizate dar si o declaratie pe proprie raspundere privind veridicitatea tuturor acestor date.

Atestatul tehnic de racordare, denumit si ATR, are costuri cuprinse intre 70 de lei pentru un consum de 30KW si pana la 500 de lei pentru o putere de peste 100 MW. Daca ati mai fost deja bransat sau aveti o alta instalatie electrica, deci implicit sunteti clienti la reteaua locala, preturile pot sa scada cu pana la 40%.

Contorul diferentiat si preturile acestuia

Recomandam contorul diferentiat, este o oportunitate pe care v-o oferiti in vederea aplicarii pentru diferiti furnizori de electricitate. Pe de alta parte, in functie de perioada din zi sau din an, se poate opta pentru anumite tarife oferite de catre furnizori. In functie de tipul conexiunii la retea, monofazat sau trifazat, costurile pentru un contor diferentiat variaza intre 150 si 2300 de lei, cel putin asta afirma unul dintre reprezentantii Energy Conector, companie specializata in instalatii electrice pentru case si apartamente.

Cine rezolva potentialele defectiuni la retea? Specialistul!

In privinta defectiunilor aparute dupa ce v-ati racordat la reteaua electrica, evitati persoanele “bune la toate”, asa cum este vecinul de vis-a-vis. Au fost nenumarate incidente neplacute care s-au soldat cu pagube materiale sau chiar si victime umane, motive suficient de serioase pentru a evita orice tip de improvizatie.

Daca aveti probleme, apelati la un specialist in bransamente electrice si instalatii mono sau trifazate, sunt persoane capabile, atestate ANRE, menite sa va ofere solutii la nevoile aparute. Ba chiar mai mult de atat, legislatia curenta ne impune sa rezolvam orice problema tehnica aparuta la bransamentele electrice sau instalatia electrica proprie doar alaturi de operatori atestati ANRE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *