Ce ar trebui sa primesti din partea unei firme care ofera mentenanta web

Dupa ce ai beneficiat de webdesign-ul oferit de o firma abilitata, trebuie sa te gandesti mai departe, la succesul afacerii tale pe internet in perioada urmatoare. Nu este important sa stii cum sa alegi un furnizor de servicii de webdesign, mult mai relevant este ca, dupa ce site-ul sau magazinul tau a fost finalizat, sa te asiguri ca el functioneaza corect si ca vizitatorii pot sa parcurga cu usurinta paginile de interes.

Pentru a nu te abate de la buna derulare a afacerii si pentru a economisi timp, exista firme care ofera servicii de mentenanta pentru majoritatea tipurilor de site-uri sau magazine online. Fie ca ai un site construit pe una dintre platformele WordPress, Joomla sau Drupal, fie ca site-ul tau are la baza o platforma 100% custom, mentenanta lui ar trebui sa reprezinte un punct de interes important.

In ce consta mai exact mentenanta site-ului tau daca alegi un serviciu dedicat? Conform ofertelor regasite in acest moment pe piata romaneasca, firmele de webdesign care propun un astfel de serviciu se orienteaza catre urmatoarele facilitati.

  1. Timp de interventie cat mai scurt – Acest metric este relevant, nimeni nu isi doreste ca rezolvarea problemei sa se faca in termen de 5-7 zile de la sesizare. Astfel, mizati pe o firma care poate interveni chiar si in weekend, un termen de interventie corect fiind cuprins intre cateva zeci de minute si maxim 24 de ore.
  2. Back-up zilnic, saptamanal sau lunar – Nu stii daca firma de gazduire asigura un back-up pentru site-ul tau? Atat fisierele site-ului cat si baza de date ar trebui sa fie asigurate printr-un back-up, cele mai bune solutii de mentenanta fiind acelea care pot genera salvari ale fisierelor cel putin saptamanal. Varianta ideala este un serviciu de mentenanta pentru site-ul tau care genereaza back-up zilnic.
  3. Protectie impotriva virusilor – Se spune ca cea mai buna metoda prin care poti rezolva o problema este sa o previi, drept pentru care protectia impotriva virusilor este cea mai buna metoda pentru a nu afecta buna functionare a unui soft. Totusi, chiar daca se intampla si acest detaliu dintr-un motiv dintre cele mai variate, ar fi bine ca serviciul vostru de mentenanta sa includa si o devirusare periodica.
  4. Administrarea efectiva a continutului – Mizati pe un minim de 2 ore de administrare a continutului din partea colaboratorului, in mod cert va fi nevoie ca in fiecare luna sa se efectueze lucrari de mentenanta si/sau modificare de continut. In caz contrar, mai mult ca sigur aveti un site care nu este ingrijit si in acest moment se impune sa va implicati mai mult si sa ii acordati atentia cuvenita.
  5. Monitorizare up-time – Up-time-ul este un metric ce caracterizeaza gazduirea web. Astfel, orice perioada de inactivitate a site-ului provocata de server este calculata si rezulta un procent din totalul timpului analizat in care site-ul nu a putut fi accesat. De regula, firmele de hosting ofera uptime minim de 99.9%, astfel ca orice dereglare a acestui numar poate semnala o problema privind furnizorul, problema pe care o firma de mentenanta o poate rezolva mutandu-va proiectul la alt provider.

Adiacent la cele enuntate anterior, puteti sa mai tineti cont si de posibilitatea sau disponibilitatea ca firma de mentenanta web sa va poata opera modificari la cerere. Daca aveti nevoie de un om dedicat data entry-ului sau de un programator, disponibilitatea firmei de mentenanta se materializeaza prin flexibilitate si rapiditate in procesarea cererilor voastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *