Ce-i cu toate generalizările ăstea?

De câteva zile de când am cerut nişte sfaturi pentru achiziţionarea unui Laptop, am primit tot felul de păreri pe email sau prin comentarii, fără niciun argument solid, precum alegerea mea ar fi una proastă, generalizănd numai.

Am primit tot felul de comentarii după cum vă spuneam precum Acer e prost, acer se incinge, display-ul cedează, tastatura e proastă etc, nici nu mai ştiu câte au fost spuse. Oameni buni, de unde generalizările astea? Garantez că din cei ce au comentat nici măcar nu au pus mâna vreodată pe un Acer să vadă despre ce este vorba şi vorbesc numai din auzite, dominaţi de efectul de turmă, pentru că, dacă aşa spun mulţi, aşa trebuie să şi fie. Domnilor, nu e deloc aşa.

Încep să vă dau exemple solide. Am un vecin de pahar ce are un Dell Inspiron N5010 15R, un model relativ nou şi performant. Îl are de câteva luni bune şi uşor uşor, îmi spune că plasticele de la display, balamalele acelea, cedează uşor uşor fiind realizate dintr-un material mai prost, şi pe lângă asta, am văzut cu ochii mei cum temperatura plăcii video ajunge şi pe la 75 grade când foloseşte Autocad 10, la Render mai ales.

Drept urmare, aş putea spune că brandul Dell e prost? Având numai un singur exemplu? NU. Deci, nu pot generaliza pentru că sunt mulţi factori ce pot determina calitatea mai slabă a acelui laptop: Fie lotul respectiv, fie un defect din fabrică, dar în niciun caz nu pot spune că brandul e prost, numai după un singur exemplu.

Mai mult de atât, fiecare este cu laptop-ul lui nu ştiu cum să vă spun. Adică, dacă eu am un HP, automat voi recomanda un HP dacă sunt mulţumit de el, fără să-mi pese că sunt poate alte branduri mai bune decât ce am eu.

Eu spre exemplu, sunt posesorul a trei laptop-uri: Două HP-uri, unul NW9440 şi unul NX6310 şi un Toshiba Satellite A75-S206 de pe care vă scriu acum. Toate s-au descurcat excepţional, în afară de HP NX6310 care, până la urmă a picat, mai exact, invertorul de display şi nu se mai aprindea. Toată afacerea a costat doar vreo 50 Lei, însă, la nici o lună după schimbare se ardea. Deci, era ceva mai complicat.

Deci, dacă am avut problemă cu acea versiune, nu pot spune acum că HP-urile sunt proaste, nu pot generaliza pentru că sunt versiuni şi versiuni, mai bune şi mai puţin bune.

Cam aşa stă treaba şi cu Acer. Dacă unul a avut o problemă cu el, încingându-se, acum toţi se tem de acelaşi lucru. Vă spun din propria experienţă că un laptop poate ceva chiar dacă e HP, chiar dacă e Acer şi chiar dacă e DELL sau MAC. Un laptop mai trebuie şi întreţinut pe de altă parte, că nu e rezistent la prostia umană. Chiar în legătură cu acest lucru, citeam pe forumul MyGarage, precum unul a turnat din greşeală bere pe un Dell şi i-a funcţionat în continuare. Întreabarea mea a fost: Mai are curaj să o facă din nou? Răspunsul e NU.

Drept urmare, generalizările sunt o prostie. Nu poţi susţine că o marcă e proastă până nu o exploatezi la maximum şi nu numai un singur model. Mai mult de atât, o prelungire de garanţie costă numai 120 Lei, şi stai liniştit 2 ani de zile, că orice defecţiune va fi remediată, în caz contrar, va fi înlocuit.

Sfaturi de întreţinere laptop:

  • Lăsaţi-l să se aclimatizeze.

Iarna mai ales, dacă-l scoateţi la rece, nu-l porniţi imediat ce l-aţi adus la căldură. Deşi nu funcţionează la 220 sau 380V şi are la bază numai acumulatorul lui, nu e bine să-l forţaţi la astfel de şocuri.

  • Lăsaţi-l să-şi facă răcirea cum trebuie

Nu aşezaţi laptop-ul pe picioare, pe pat sau pe suprafeţe ce nu permit răcirea cum trebuie, altfel, e normal să se supra încălzească. Dacă vreţi să-l folosiţi în pat sau pe picioare, luaţi-vă un CoolingPad.

Astea sunt cele mai importante aspecte de care în 90% din situaţii nu se ţine cont şi se ajunge la ce se ajunge, şi se dă vina bineînţeles pe laptop, că e prost. Deşi, cel ce-l foloseşte este (Fără a ofensa pe nimeni).

Într-un final, am ajuns la două laptop-uri ce le pot lua, fiind vorba de un Acer 7741G şi un HP ProBook 4520s. Voi vedea ce voi alege până mâine seara când voi da comanda la Emag.