Cele 30 de minute zilnice de miscare

Cu totii stim ca este important sa fim activi din punct de vedere fizic. Totusi, de la a sti si pana la a face e drum lung, iar practicarea unor exercitii fizice zilnic poate fi o adevarata provocare.

Miscarea pentru sanatoate poate fi impartita in doua categorii: exercitiile fizice si activitatile pe care le facem in viata de zi cu zi. Orice tip de miscare am face, ea nu poate fi decat buna, fie ca voorbim despre plimbari, mers pe bicicleta, urcatul scarilor sau orice altceva. Ne ajuta sa ardem calorii, scade riscul bolilor, ne face sa ne simtim mai bine si ofera multe alte beneficii.

Unele studii recente au oferit noi informatii asupra riscurilor pe care cei ce au o viata sedentara le au. Unul, prezentat in Jurnalul American de Cardiologie, a urmarit timpul total pe care un om il petrece stand pe scaun, de-a lungul mai multor ani, fie ca este vorba despre munca la birou, uitatul la televizor sau lucratul la calculator. S-a demonstrat ca cei care stau mai mult pe scaun au un risc mult mai mare de a dezvolta boli de inima severe.

Ce este mai fascinant, insa, este ca acest fapt oricum se intampla, chiar daca cei in cauza faceau exercitii fizice. Cu alte cuvinte, cei ce stau mai mult pe scaun, au un risc mai mare de a muri de o boala de inima.

Ce inseamna acest lucru? Sa presupunem ca tu, dupa ce citesti acest articol, intri in primul magazin de biciclete gasit si te decizi sa pedalezi cel putin 30 de minute zilnic, timp de 5 zile pe saptamana – o cantitate buna de exercitii, dupa standardele oricui. Apoi, te decizi sa petreci cea mai mare parte a unei zile in picioare. O alta persoana, insa, desi are aceleasi obiceiuri in ceea ce priveste bicicleta, sta cate o jumatate de zi in fata calculatorului. Riscul de a contracta o boala de inima, in urmatorii ani, devine, astfel, minim pentru tine, in timp ce, pentru cealalta persoana, el creste exponential.

Este un fapt cunoscut ca ar trebui sa fim activi cel putin o parte din zi. Insa aceasta noua informatie data de studiul american ne spune ca ar trebui sa nu fim sedentari nici in cealalta parte a zilei. Asadar, ce e de facut?

Daca ai o slujba la birou, ia pauze dese si plimba-te prin incapere. Atunci cand vorbesti la telefon, de exemplu, nu sta asezat. Daca trebuie sa te intalnesti cu cineva, roaga-l sa faceti o plimbare impreuna, daca acest lucru este posibil. In fiecare weekend, iesi din casa si fa o plimbare cu bicicleta, in loc sa lenevesti in fotoliu, sau intreprinde activitati care necesita statul in picioare, cat mai mult posibil.