Eşti ceea ce postezi
Dacă citeşti câteva articole ale unui blog, deşi uneori este suficient doar să vezi ce font foloseşte sau ce imagini afişează, este foarte probabil să-ţi poţi face o părere cât mai apropiată de realitate despre persoana care postează pe acel blog. Nu e greu să-ţi dai seama cine scrie pe el, atât timp cât urmăreşti doar câteva aspecte: subiectele pe care le abordează, impactul vizual, stilul în care scrie şi frecvenţa cu care o face.
Dacă ai un blog pe care scrii o dată la trei luni despre subiecte expirate şi niciodată nu postezi mai mult de două-trei fraze, foloseşti tag-ul <strong> mai des decât caracterul spaţiu şi nu reuşeşti să faci acordul subiectului cu predicatul, atunci nu eşti decât un băgător de seamă ce vrea la rândul său să fie băgat în seamă, unul care-şi dă cu părerea fără ca alţii să fie interesaţi de asta. E foarte probabil să fii genul de om care râde singur la bancurile pe care le spune.
Dacă ai un blog pe care abordezi subiecte de nişă, fie ele fotbal, IT, auto, politică, monden sau gaming, dar nu eşti cu nimic diferit faţă de ceilalţi care fac acelaşi lucru, dacă scrii depre aceste subiecte doar pentru că ai nenumărate surse de inspiraţie şi poţi posta imagini sau clipuri video “la liber”, este clar că eşti unul din mulţime, unul care nu va fi remarcat şi care, deşi se crede foarte bun în domeniul său, va sfârşi uitat într-un colţ al blogsferei atunci când se va stinge lumina. Adu ceva nou la ceea ce scrii şi ai şanse mari să ieşi din întuneric.
Dacă postările tale sunt luate integral cu copy-paste de pe bloguri consacrate, fără ca nici măcar să menţionezi sursa, este foarte probabil să fii interesat în mod inconştient doar de trafic şi asta nu face din tine nimic altceva decât un hoţ ordinar cu tendinţa de a deveni un cerşetor notoriu scuipat de către cei de la care ai furat în trecut.
Dacă eşti o fetişcană ce postează într-un amalgam de mov, roz, verde şi galben indicaţii despre procedee de machiaj pe care le-ai experimentat pe tine fără succes, foloseşti caractere din emoticoanele de la YM chiar şi atunci când vorbeşti şi nu uiţi să postezi şi o poză cu tine, făcută de tine, evident în oglinda din baie cu iPhoneul tău roz, cred că nu mai încape nicio îndoială asupra faptului că eşti o piţi clasa I, pentru care bloggingul nu înseamnă altceva decât un plus în faţa ciudoaselor care vor muri de invidie.
Dacă ai subiecte inspirate şi de actualitate, dai ştiri în premieră, postezi cel puţin un articol pe zi şi o faci într-un mod profesionist eşti un blogger pe care-l apreciez şi e foarte probabil ca deja să te am în reader.