Inotul, cea mai dificila proba a triatlonului?

cursuri de inotInotul, cea mai dificila proba a triatlonului?

O competitie de amplitudinea triatlonului este una solicitanta, tocmai prin prisma structurii sale. Insa, persoanele care aleg sa participe la triatlon trebuie sa aiba, mai presus de toate, foarte multa incredere in propriile forte, chiar daca una dintre probe nu reprezinta punctul lor cel mai bun. In cele mai multe cazuri, inotul este aceasta proba. Pornind de la aceasta premisa, ne-am gandit sa va impartasim cateva sfaturi care va vor schimba putin viziunea asupra competitiei si, implicit, asupra probei de inot.

Relaxarea inaintea competitiei

Desi pare greu de crezut, in momentul in care sesiunea de inot este practicata cu o stare generala de bine atunci si ea decurge fluid, spre deosebire de momentele in care suntem tensionati, iar intreg procesul de miscare devine unul greoi. Executarea corecta a miscarilor in timpul inotului este dependenta si de importanta pe care dumneavoastra o acordati procesului de expiratie, chiar si persoanele care fac inot de performanta uitand sa expire regulat. Pentru a executa corect miscarile, dar si pentru a deprinde o pozitie buna a corpului este recomandat sa va inscrieti la cursuri de inot.

Respiratia fluenta si pozitia corecta a corpului

Chiar daca tehnica de inot este una ireprosabila, numeroase sunt situatiile in care miscarile respiratorii nu sunt efectuate asa cum trebuie. Un exemplu este legat pozitia capului, acesta trebuind sa fie inclinat intr-o parte pentru a putea respira corect si usor. Mai mult decat atat, capul nu trebuie sa fie mentinut la o distanta considerabila fata de suprafata apei pentru ca altfel intreaga presiune o sa ajunga la nivelul membrelor inferioare si, implicit, la solduri.

Rotirea in timpul inotului este esentiala

Instructorii care predau cursuri inot adulti stiu sa comunice participantilor mici secrete pentru ca acestia sa se deplaseze mult mai eficient in apa, iar din aceast cauza nu trebuie sa va bazati doar pe skill-urile voastre in momentul in care participati la triatlon. Un sfat bun pentru aceia dintre dumneavoastra care vor sa isi amplifice viteza este acela de a opta pentru rotirea pe o parte in timpul miscarii, prin aceasta metoda diminuandu-se rezistenta apei.

Sfatul este util si pentru dezvoltarea omogena a musculaturii, in momentul in care va rotiti fiind stimulati si muschii trunchiului, nu doar cei de la nivelul membrelor superioare.

Nu va sfiiti sa va antrenati cu inca o persoana pe culoar

Atunci cand singurul obiectiv este acela de a va relaxa, in mod sigur veti dori sa fiti singuri pe culoar. Insa, in cadrul unei competitii lucrurile nu stau deloc in acest fel, de cele mai multe ori existand o probabilitate sporita ca traseul dumneavoastra sa se intersecteze cu al altor persoane, iar lucrul acesta nu trebuie sa va sperie.

Incercati mai multe medii acvatice

Piscina nu este suficienta pentru a va atinge obiectivele la finele unui triatlon, fiind necesar ca dumneavoastra sa experimentati si inotul intr-o apa ceva mai adanca. Mai mult decat atat, un cadru natural nu poseda culoare bine definite si nici marcaje care va pot atentiona cand ati depasit traseul normal. Sa nu omitem nici lumina soarelui ori ceata, conditii meteorologice de care va puteti lovi in cadrul probei de inot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *