Premii pentru limbă

Cel mai creativ cuvânt nou al anului 2015 este „googlegänger”, care defineşte un fel de sosie a persoanei care îşi caută numele pe internet prin Google. Acest lucru a fost stabilit recent de lingviştii din SUA. Aparitia in acestui cuvant a fost explicata astfel: in momentul în care o persoană îşi caută numele pe internet, rezultatele căutării furnizează informaţii şi despre alte persoane care au acelaşi nume şi care sunt „googlegänger”-ii celei dintâi.

Societatea Americană pentru Dialecte, o organizaţie veche de 118 ani, a desemnat si cuvântul anului 2015. Acesta este „subprime”, adjectiv folosit pentru descrierea unui împrumut riscant sau a împrumuturilor acordate pe baza unor venituri incerte. Membrii organizatiei au mai stabilt ca cel mai util cuvânt al anului este prefixul „green”, care exprimă grija pentru mediu.

Titlul de cea mai inutilă expresie a fost atribuit sintagmei – „Happy Kwanhanamas!”, care provine din comasarea numelor sărbătorilor Kwanza, Hanukka şi Christmas  şi înseamnă „Sărbători fericite” – şi cea mai scandaloasă – ” toe-tapper”, care înseamnă „homosexual” şi face referire la senatorul american Larry Craig, care a fost arestat în iunie pentru un incident dintr-o toaletă publică în care bătutul din degetele de la picioare a fost folosit ca un apropo sexual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *